GUIA
DIDÀCTICA
Aquest
projecte sorgeix de la creació d’una situació on hi hagi la
necessitat de usar les matemàtiques de manera significativa, útil i
aplicada a la realitat. També per possibilitar la relació entre
alumnes de diferents llocs geogràfics fent servir eines TIC de
manera significativa i competencial.
Està
orientat a alumnes de primària. El seu funcionament és de treball
col·laboratiu, on la feina de cada grup és primordial i bàsica per
poder realitzar la tasca final.
OBJECTIUS
DEL PROJECTE PER A TOTES LES ÀREES
-
Comunicar-se i conèixer altres alumnes mitjançant les matemàtiques
i fent servir diferents eines TIC per tal d’aconseguir una
competència digital, lingüística i matemàtica i potenciar la
relació d’alumnes de diferents llocs geogràfics.
TRACTAMENT
DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL.
-
Usar eines de programari lliure i de la xarxa per tal d’adonar-se
de les possibilitats que hi ha sense necessitat de pagar.
-
Saber usar diferents programes per tal de poder participar en el
projecte i poder aplicar el que aprèn en produccions posteriors.
-
Ser respectuós i selectiu a l’hora de comunicar-se mitjançant
diferents plataformes de la xarxa amb altra gent per tal d’aconseguir
uns valors que perdurin en la seva vida.
-
Emprar les TIC de manera ètica, responsable i segura mitjançant el
treball a l’aula per esdevenir usuaris respectuosos.
-
Compartir coneixement mitjançant comentaris, consells...per tal
d’ampliar el que l’alumne ja sap i aprendre dels altres.
-
Aprendre a treballar col·laborativament mitjançant el compliment de
la temporalització de les tasques per tal de que el projecte pugui
tirar endavant.
-
Saber manipular la càmera digital per tal d’enregistrar o
fotografiar parts del projecte.
COMPETÈNCIA
MATEMÀTICA.
-
Descobrir mitjançant les matemàtiques aspectes particulars dels
altres grups.
-
Aplicar les matemàtiques per la resolució de problemes reals
mitjançant el treball col·laboratiu.
-
Comunicar i compartir els descobriments en un entorn ric matemàtic
mitjançant l'interès pels altres.
-
Compartir experiències i
materials relacionats amb les matemàtiques mitjançant activitats i
jocs.
COMPETÈNCIA
ARTÍSTICA.
-
Tenir iniciativa, imaginació i creativitat mitjançant la creació
dels jocs
de
manera esmerada per tal d’adonar-se de la importància de cada
membre del projecte en el treball col·laboratiu.
-
Ser respectuós i obert davant les aportacions i produccions pròpies
i alienes per tal d’adonar-se que no hi ha una veritat absoluta
relacionada amb l’art.
COMPETÈNCIA
D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL.
-
Participar de forma activa en les diferents parts del projecte per
tal d’aportar el que sap i aprendre dels companys.
-
Aportar idees i ser arriscat per tal de tirar endavant el projecte.
-
Treballar col·laborativament i cooperativament, en parelles o grups
per tal d’adonar-se que cada membre de l’equip suma.
COMPETÈNCIA
D’APRENDRE A APRENDRE.
-
Tenir confiança en sí mateix a l’hora d’afrontar-se a tasques
desconegudes per tal d’afavorir l’autoestima.
-
Participar activament en el projecte per sentir-se membre del grup i
sentir-se orgullós de les tasques realitzades.
OBJECTIU
|
INDICADOR
|
- Conèixer i usar eines digitals del programari lliure i de la xarxa
per tal d’adonar-se de les possibilitats que hi ha sense
necessitat de pagar per a poder usar-les en un futur.
|
-
Coneix eines del programari lliure: correu, drive, blogs.
|
-
Saber usar diferents programe per tal de poder participar en el projecte i poder
aplicar el que aprèn en produccions posteriors.
|
-
Sap usar l’audacity.
-
Sap manipular imatge fixa.
-
Sap editar videos.
-
Sap fer presentacions.
-
Sap muntar el projecte.
|
-
Ser respectuós i selectiu a l’hora de comunicar-se mitjançant
diferents plataformes de la xarxa amb altra gent per tal
d’aconseguir uns valors que perdurin en la seva vida.
|
-
Sap escollir la informació que s’ha de posar en un correu, un
comentari de blog…
-
Coneix la manera adequada de dirigir-se a les persones segons la
plataforma escollida.
|
-
Emprar les TIC de manera ètica, responsable i segura mitjançant
el treball a l’aula per esdevenir usuaris respectuosos.
|
-
Usa un llenguatge adequat i respectuós en les seves aportacions.
|
-
Compartir coneixement mitjançant comentaris, consells...per tal
d’ampliar el que l’alumne ja sap i aprendre dels altres.
|
-
Participa activament aportant el que sap.
-
Fa un aprenentatge actiu provinent dels companys.
|
-
Aprendre a treballar col·laborativament mitjançant el compliment
de la temporalització de les tasques per tal de que el projecte
pugui tirar endavant.
|
-
Es responsable en el plaç d’entrega de les tasques.
-
Aprofita el temps de treball.
|
-
Saber manipular la càmera digital per tal d’enregistrar o
fotografiar parts del projecte.
|
-
Usa correctament la càmera tenint en compte l’enfoc, la llum,
el moviment.
-
És responsable de la càmera.
|
COMPETÈNCIA MATEMÀTICA
OBJECTIU
|
INDICADOR
|
-Descobrir
mitjançant les matemàtiques aspectes particulars dels altres
grups.
|
-
Interessar-se pels altres grups mitjançant les matemàtiques.
-
Descobrir aplicant les matemàtiques els problemes i enigmes
plantejats.
-
Usar l'orientació, estris d'espai i distribució per descobrir
fenòmens incongruents.
|
-Aplicar
les matemàtiques per la resolució de problemes reals mitjançant
el treball col·laboratiu.
|
-
Crear i respondre enigmes i problemes de manera col·laborativa.
-
Usar contingus matemàtics i aplicar-los a les situacions.
-
Relacionar i aplicar aspectes matemàtics coneguts per tal de
solventar els problemes.
|
-
Comunicar i compartir els descobriments en un entorn ric matemàtic
mitjançant l'interès pels altres.
|
-
Parlar sobre matamàtiques tot resolent les situacions aparegudes.
-
Comunicar descobriments i raonaments matemàtics de manera
compartida per aprendre de i amb els altres.
|
-
Compartir experiències i materials relacionats amb les
matemàtiques mitjançant activitats i jocs.
|
-
Crear matemàtiques amb activitats i jocs.
-
Participar en la invenció d'aquests.
-
Gaudir amb el fet de compartir amb altres centres l'experiència
matemàtica.
|
COMPETÈNCIA
ARTÍSTICA.
OBJECTIU
|
INDICADOR
|
-
Tenir iniciativa, imaginació i creativitat mitjançant la creació
de les il·lustracions de manera esmerada per tal d’adonar-se de
la importància de cada membre del projecte en el treball
col·laboratiu.
|
-
S’esforça en la creació artística dels dibuixos.
|
-
Ser respectuós i obert davant les aportacions i produccions
pròpies i alienes per tal d’adonar-se que no hi ha una veritat
absoluta relacionada amb l’art.
|
-
Accepta i valora el resultat de la seva producció.
-
És respectuós amb les produccions diverses d’altres membres
del projecte.
|
COMPETÈNCIA
D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL.
OBJECTIU
|
INDICADOR
|
-
Participar de forma activa en les diferents parts del projecte per
tal d’aportar el que sap i aprendre dels companys.
|
-
Participa activament realitzant diferents tasques.
-
Respecta i escolta les aportacions dels altres.
|
-
Aportar idees i ser arriscat per tal de tirar endavant el
projecte.
|
-
Participa en les converses orals sobre el projecte donant idees.
|
-
Treballar col·laborativament i cooperativament, en parelles o
grups per tal d’adonar-se que cada membre de l’equip suma.
|
-
Treballa compartint amb els altres.
-
No imposa les seves idees.
-
Escolta els/les companys/es.
-
Sap arribar a acords raonats amb l’equip de treball.
|
COMPETÈNCIA
D’APRENDRE A APRENDRE.
OBJECTIU
|
INDICADOR
|
-
Tenir confiança en sí mateix a l’hora d’afrontar-se a
tasques desconegudes per tal d’afavorir l’autoestima.
|
-
Es valent a l’hora d’enfrontar-se a allò desconegut.
|
-
Perdre la vergonya a l’hora de parlar en una altre llengua per
poder comunicar-se en una situació real.
|
-
No mostra vergonya i parla amb naturalitat i confiança.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada